work in progress

2011年の春。剥き出しになったものと対峙し、そこから目をそらすか、そらさないか、、、そういった感じでしょうか? 昔manosのwedding gift用のカタログを作ったことがありました。giftの商品を一枚づつのポストカードで紹介し、束ねたものでした。それらに私が撮った写真と短いコピーを添えてたんですね。その中の一枚はこんな風、、四角と丸のトレイのカードでした。

「世界は直線と曲線によって囲まれ、光と陰によって彩られる」

点と点を結ぶ線が現れ、線が面を作り、奥行きを生む。その奥行きによって光と陰が映される。空から差し込む光の明るさを感じるのは夜の闇の暗さを知るから。そのコントラストによって。そんな世界の中で、やじろべえのようにバランスをとりながら被災地の人もそうじゃない人も世界のみんなすべてが、奇跡的に息している。日本とあちこち地球全体の復興、自分復興(苦笑)に希望を馳せてみた、3月末日 一日のはじまりに。

PS/レジ前で集めさせて頂いた東北関東大震災への募金 本日3月30日をもって日本赤十字へ送付させて頂きました。皆さんの♥が震災地へ届きます。

Hello How have you been?
31th march 2011.

maybe now the time comes to face the things are exposed.
we made the catalog for wedding gift long time ago, you know, which were bundle about 10 post card together. I shot the photograph and wrote text for each card of the gift items. I pick the one from it…
“the world has been surrounded by lines and curves,and colored by light and shade.”
we know the line and curve make the face and the face makes the dimension. You can see the brightness of the light coz you’ve ever known the darkness of night. we are balancing all the time in this world. I do hope everything gonna be alright.